woensdag 4 augustus 2010

2 Augustus gescheiden de dag door gebracht

Aangezien wij er niet in slagen om officieel internet in te villa te krijgen (afgelopen tijd maakten wij gebruik van een onbeveiligd netwerk van iemand in de buurt wiens vakantie er blijkbaar nu opzit) nemen wij contact op met Global, via hun vernemen wij dat er geen draadloos netwerk is in ons huis en dat wij wel internet zouden moeten hebben via een inbelverbinding, maar wij zien nergens een kabel hiervoor. Wim verbouwt boven de slaapkamer en komt op die manier aan de kabel (van de telefoon die weggewerkt zat achter het bed) maar dan lukt het ook nog niet, ze kunnen iemand langsturen van Global maar dan moeten wij thuis blijven en dat komt ons vandaag niet uit, want wij hebben andere plannen want vandaag scheiden onze wegen, Wim en de kinderen gaan naar Disney Quest, waar ik ze zal afzetten waarna ik met de Equinox doorrijdt naar Orlando Premium Outlet om los te gaan met het shoppen. Nu is wel vaker in het verleden gebleken dat als ik ga shoppen het niet altijd wil lukken dus ik ben benieuwd.

Wij gaan eerst nog even met zijn vieren een stop maken bij de allergrootste Disneywinkel ter wereld die in het zelfde gebied zit als Disney Quest, daarna wensen wij elkaar veel plezier en ga ik met de TomTom op weg naar de shopping mall. Deze ligt slechts 10 minuten rijden van waar de rest van de familie zich bevindt, dus na een kwartiertje kan ik Wim per sms laten weten dat ik er ben en dat de meeste moeite het vinden van een parkeerplaats was. Het is ontzettend druk en het duurt even voordat ik besluit om in de winkels alleen nog maar voor mijzelf te gaan kijken omdat het anders een Mission Impossible gaat worden. En het kost een paar uur want jeans te vinden in een redelijk normale maat is geen probleem maar dan de combinatie voor een iets langer model levert een heleboel nieten op. Uiteindelijk slaag ik goed bij Calvin Klein, Gap en Papaya voor broeken en leuke/mooie shirts. Enige wat niet gelukt is is schoenen maar wie weet komt dat nog wel. Ik noteer in gedachten dat ik met de kinderen echt nog bij GAP kids en Tommy moet gaan kijken want daar heb ik een aantal leuke dingen gezien die zij echt even moeten passen.

Tussentijds heeft het weer behoorlijk geonweerd en geregend maar het klaart weer op als ik rond half 7 terugloop naar de auto (record vanaf half 1!!) en een sms van Wim krijg of ik al bijna klaar ben. Ik antwoord dat ik in de auto stap en over 10 minuten bij ze ben.

Wim en de kinderen hebben zich ook prima vermaakt bij Disney Quest en hebben zelfs niet meegekregen dat het behoorlijk heeft geonweerd. Thuis worden de aankopen goedgekeurd en gaan de kinderen lekker spelen terwijl Wim de BBQ aansteekt en wij soep, stokbrood en 2 flinke steaks eten.

Wim probeert nog een paar keer om de internetverbinding op gang te krijgen maar het lukt niet, wij zullen weer contact opnemen met Global want dit is echt een heel gemis, buiten het plaatsen van het blog missen wij ook de rest van het nieuws. Zo zie je maar weer hoe verslavend dat internet toch is.

PS: vanwege de gescheiden dag vandaag ook geen foto’s om het verhaal op te leuken, maar dat wordt morgen vast weer goed gemaakt

Geen opmerkingen: