zaterdag 24 juli 2010

23 juli Fort Myers Beach

Na gisteren nog een duik te hebben genomen in het zwembad,

P1010197

hebben wij nog een leuke avond gehad aan Time Square, waar wij grieks hebben gegeten, terwijl wij werden vermaakt door een straatjongleur.

P1010198

Vanmorgen werden de kinderen om 8 uur wakker en ik dacht ik werp eens een blik naar buiten op het balkon, waar het uitzicht gisteren er zo uitzag:  

P1010201

Het was wat bewolkt maar in het water zag ik een groep van een stuk of 6 flippers! Binnen mum van tijd stond Wim ook op het balkon met zijn fotocamera, terwijl Ronald zijn zwembroek al aan het aantrekken is, hij heeft de smaak te pakken!

IMG_0312 IMG_0313

IMG_0315

Ook Chantal en ik gaan mee om te proberen dichterbij te komen, dit is hoe dichtbij wij zijn gekomen.

Merel, als jij dit leest, de tip van dit hotel is goud waard geweest, aan het strand met voor ontbijt zwemmen met dolfijnen! Geweldig!

Na een half uur in het water te zijn geweest zien wij er geen meer en gaan eruit, daarna zien wij vanaf ons balkon nog wel een enkele keer een dolfijn maar niet meer in de aantallen van de ochtend.

De rest van de dag is het weer niet om over naar huis te schrijven maar toch zal ik het blog vullen.

Wij gaan naar Sanibel Island ondanks het al licht begint te regenen, maar dat mag de pret niet drukken, bij Ding Darling refuge park aangekomen blijkt de autoroute op vrijdag niet open te zijn. In het visitor centre krijgen wij te horen dat wij wel een looproute kunnen nemen maar dat er niet heel erg veel te zien is. In het visitor centre is het leuk, veel informatie en opgezette dieren, en de kinderen doen een soort van speurtocht en krijgen na afloop een mooie badge. Aangezien de kans op wasbeertjes (grootste herinnering van Wim en mij aan dit park in 1991) nihil is en het gestopt is met zachtjes te regenen verkennen wij de rest van Sanibel en Captiva eiland met de auto en gaan ook nog schelpen zoeken op het strand.

IMG_0327 IMG_0326

Het gaat steeds harder regenen en daarom taaien wij af naar een outlet mall en brengen daar wat tijd door en kopen gympen voor Chantal. Wij hebben nog niets geluncht en omdat er bij deze outlet geen foodcenter zit noch een andere eettent moeten wij de aankoopactie’s helaas staken en op zoek gaan naar wat te eten. Daarna willen de kids graag terug naar het hotel en dat doen wij, waarna de kinderen ondanks het slechte weer, het blijft regenen, toch een duik in het zwembad willen nemen, voor mij een mooie gelegenheid om het blog te tikken, terwijl Wim bij het zwembad zich onder het overdekte terras zich vermaakt met de ipod (nee, al in nederland gekocht:)).

Het is jammer dat wij op deze schitterende plek vandaag geen mooi weer hebben, toch hebben wij ons prima vermaakt.

Nu gaan wij ons klaar maken om morgen te vertrekken naar ons verblijfadres voor de komende 2 weken in Kissimmee, het zal wel een verschil zijn om na 1 week “natuur” ons nu onder te dompelen in alles wat de omgeving van Orlando te bieden heeft, maar ook hier kijken wij zo naar uit. Mickey here we come!!!

5 opmerkingen:

Rick, Sunshine State zei

Jammer van het weer, maar het leest toch wel lekker hoor. Jullie hebben het toch heerlijk mooie ervaring zo vanaf het balkon die dolfijnen .....

WOW !!!

Heel veel plezier in Kissimmee, vandaar uit kun je weer andere dingen doen.

mama zei

Hoi dears.
Weer met de dolfijnen wordt stilletjes aan toch wat jaloers, ook het uitzicht prachtig en wat een kingsize bedden helemaal geweldig, liefs P en M O en O. xxxx

Twinmom1995 zei

Een mall zonder foodcourt, haast niet te geloven. Wij zijn alleen in malls geweest met foodcourt, wat ons altijd erg goed beviel.
Inderdaad jammer van het weer, hopelijk wordt het snel beter.

Merel zei

Hi, ik krijg helemaal kippevel als ik naar "mijn eigen" foto's kijk. Zo herkenbaar, heerlijk. Wat die dolfijnen betreft, het zijn echte speeldieren. Toen wij ze een keer zagen zwemmen, liepen we de zee in, zwommen naar ze toe maar ineens waren we ze kwijt dus we dachten: die zijn weer terug naar zee. Toen bleek dat ze ACHTER ons waren gaan zwemmen. Dus tussen ons en het strand!!! Ik hoorde volgens mij dat ze ons aan het uitlachen waren.
Je bent nu al in Kissimmee? Heerlijk luxe he?
Heel veel plezier en geniet, geniet, geniet!!!
Dikke soen, Merel

riavw zei

hoi
ik ben jullie ook aan het volgen heb de e-mail van je moeder gekregen.Wat ik allemaal heb gelezen het is ongelooflijk wat jullie mee maken tussen dolfijnen
enz.jammmer van het weer maar het zal wel beter worden en ik kijk ernaar uit naar je volgende verslag.gr.ria